20.18



Tänkte berätta lite om min värsta fiénde i mitt liv, jo avundsjukan. 
Det är som en kniv som sätter sig och ger skärsår i min hjärta. 
Något så hemskt som kan få hela mig att vilja gå i tusen bitar (!)
Avundsjukan som åker förbi som en vind i någon sekund kan faktikst
förstöra en hel jävla dag, plus många mer beroende på hur stort jag tar det.
Självklart kan det handla om vad som helst, andra tjejer som är sötare (?)
till allting på min pojkväns sida. Saker som jag egentligen inte har att göra
med, och som jag egentligen inte kan påverka, påverkar mig, negativt. 
det är sjukt, det är sjukt hur illa jag tar sånt. Allting handlar om att kunna
gå vidare. Inte haka upp sig på saker jag ändå inte kan göra något åt.
som tex. min pojkväns liv och sånt innan mig, stör mig så jävla mycket.
men, so what. vad ska jag göra (?) fanns inte i hans liv då på samma sätt
så kunde inte påverka någonting, och kan inte det nu heller. Hans liv innan
mig är iofs kanske för tre år sen, jävligt länge sen jävligt bortglömt .. för honom.
Förstår inte varför jag lägger ner så mycket energi på något som jag själv
provicerar, det är så dumt av mig jag mår dåligt av det. Att kunna gå vidare
att kunna säga " men skitsamma, hon är sötare än mig jag kan inte göra något
åt det " eller " han hade ett hellt annurlnda liv innan mig, men vadfan, jag är lycklig
Varför ska jag bry mig förfan. blir så arg att jag får magknip när jag tänker på
min avundsjuka. Jag vill kunna se förbi saker och leva för framtiden! det är svårt.
men jag kämpar, jag försöker verkligen gå vidare från min avundsjuka. Men det
kommer ta tid. men vissa saker är värt att kämpa för, och det gör jag verkligen. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Elsa, du är grymt fin! du behöver inte oroa dig om att din pojkvän ska tycka att någon annan tjej är sötare än dig. för om det hade vart så.. så hade han ju inte valt dig utan den andra eller hur? fast det handlar ju inte bara om "utsidan" insidan finns ju oxå, och Rasmus tycker säkert att du är det finaste han vet och att du är den underbaraste osvosv.. för annars hade han ju inte hållt fast vid dig? om det va det här du typ menade så tycker jag att du ska tänka på hur fin du är. för du är verkligen fin det finns hur många som helst som skulle vilja byta utseende med dig. kramar emelie

2009-06-25 @ 20:36:44
Postat av: vikkan

en tjej kan vara hur söt som helst. tror ändå inte rasmus skulle välja nån annan jävla tjej före elsas underbara insida. aldrig.

2009-06-26 @ 00:09:30
URL: http://vikkanpikkans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rasmus älskar dig, vad som än händer.

det kan inte ta slut efter 15 månader.

Elsa, va stark ! (aa) <33

2009-06-26 @ 00:33:59
Postat av: Elin

finns här hjärtat du vet. <3

2009-06-26 @ 15:09:10
URL: http://sjalvsaker.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner exakt samma som dig när det gäller min avundsjuka och min pojkvän.. tänker jätteofta på gamla saker i det förflutna som jag inte borde tänka på för det får en bara att må dåligt, jag vill också tänka på framtiden o leva i nuet, inte se tillbaka i det förflutna o få ont i hjärtat för något som varit för längesen. jag önskar man kunde radera saker från hjärnan som man inte behövde ha där, men istället för man kämpa på och gå vidare, precis som du säger..

2009-06-26 @ 19:38:56
Postat av: Anonym

snälla, kan du inte typ "skydda" dina bilder eller nått så den där Linn eller vad hon nu heter inte kan ta dom ifrån dig, det gör mig så sjukt irriterad när hon gör det!!!!!

2009-06-26 @ 20:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0