8.02


Jag har svårigheter angående mitt plugg som jag mår dåligt över!
jag sätter för stora prestationer på mig själv för att jag måste anses
vara bäst iallting. Tror att man kan få bättre än mvg & kör ut mig för
mycket på prov & sånt. Det ja menar är att jag har toppenbra betyg
& ändå är jag ALLTID stressad inför prov, uppsatser, hemtenta osv. 
Vilket jag mår dåligt över, men inte kan göra någonting åt. För 
att det är son jag är som person. Jag blir orolig så fort jag får en 
liten uppgfift & kör den större än vad den egentligen är. Sätter för
mycket press på mig själv & det leder till att jag mår ännu dåliare!

Jag har fått hjälp med dem här problemen, för att jag bränner ut
mig. Helt seriöst! det enda jag kan tänka på är mina betyg & även
fast jag får mvg blir jag aldrig nöjd? Jag pluggar & pluggar för att nå
någonting bättre fast jag kan inte inse att det inte finns något bättre?
förra året fick mina lärare skriva på kriterier som egentligen inte fanns
för att jag hade uppnått för mycket te.x! och det är onödigt vad jag 
stressar upp mig för mycket när det inte är så stora saker det handlar
om egentligen. Men som sagt, jag ha aldeles för höga krav på mig själv!
och det är otroligt jobbigt. Usch, men sånt är livet ibland. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

sånt där är jobbigt! tror jag har samma problem :o <333333333

2009-08-31 @ 08:16:08
Postat av: Anonym

ÅH! STACKARS? det där måste vara jobbigt !

2009-08-31 @ 08:21:53
Postat av: ebba

<3 åh gummamn, finns det typ ingen terapi för sånt där? asså jag menar .. det måste ju finnas det! om du mår dåligt själv måste du ju söka liksom hjälp. för annars drabbar det ju andra saker ! och det är inte bra!

2009-08-31 @ 08:40:11
Postat av: Amanda

oh fyfan! sånt problem hade jag också förut! det gäller att man taggar ner lite men inte aldeles för mycket! förstår du? svårt att förklara .. men man mår så dåligt om man pluggar ALDELES för mycket!

2009-08-31 @ 08:46:09
URL: http://amandawennergren.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

åh jobbigt att du känner så!

2009-08-31 @ 09:05:02
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Anonym

stackars ..

2009-08-31 @ 09:07:01
Postat av: sara

ÅH! sådär kände jag förut !! vet precis hur du känner :o

2009-08-31 @ 09:11:45
Postat av: Anonym

Jag har exat samma problem och det går verkligen inte att ta lätt på en uppgift för mig uatn även om det kanske bara är glosor så blir jag super stressad och tänker att jag måste få alla rätt på första försöket för att annars så kommer mina betyg sänkas.....

2009-08-31 @ 13:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0