19.36

äckliga sommarjobb. 

en sommarjobbsdag;
upp klockan 05.00, då är jag nära döden känsla driver inte. 
upp och äter frukost, oftast ingenting. går inte, det är ju natt (?)
sen åker till pappas jobb " med pappa " han pumpar rix fn i bilen.
fyfan säger jag bara. 

Till jobbet då. går till pappas kontor & sover fem minuter i stolen.
Kollar på mitt " schema " vad jag ska göra & så står det typ, fakturera.
HALLELULJAH skriker jag inte. utan mera fan-varför-just-mig (?)
Därefter, håller jag käften och går till min kolega, även kallad chef 
över mig för en dag. tänk er (?) chef för elsa karlsson en hel dag, omg.

Jobbet går till så att jag sitter oftast i ett rum, ensam med lite musik.
Eller med en annan rolig sommarjobbare som också älskar att jobba.
Där sitter vi och byter pärmar från fula pärmar till fina pärmar, sjukt onödigt.
Sen när min chef inser att jag är för snabb för mitt jobb, så får jag göra 
konstiga jobb. Typ städa saker som inte borde städas, onödiga saker.
Fick ex. städa ingången, DÄR ALLA GÅR IN MED SKOR. HALLÅ (!) 
kunde tantfan komma på något bättre eller, det är ju samma sak som
att gräva en jävla grop och sen ha i jord igen. Jag vet att du är gammal 
& senil, men snälla. du ger mig så tråkiga jobb. SOM IDAG, mitt folk.
Idag fick jag damma UTOMHUS. på ett ställe, som INGEN skulle gå till.
Det var inte heller två-tre meter utanför utan jag såg inte ens företaget längre.
DIT GÅR INGEN, kanske om man ska pissa & toan är upptagen. onödigt

För allt det här tjänar jag 120 kr i timmen, helt perfekt faktikst.
Men jag ska jobba två veckor, har jobbat två. funderar på att säga upp mig .. 

Kommentarer
Postat av: °• PRINSESS OF SWEDEN ♥

det är ju bra pengar :) men vad är det för företag? :D

2009-06-16 @ 22:17:08
URL: http://www.princessofsweden.dagbok.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0